Правознавець

Каталог файлів

Головна » Файли » Теорія держави і права » ТДП

Громадські об’єднання
[ Зберегти (30.5 Kb) ] 13.01.2009, 14:33

Держава (в особі державних органів і посадових осіб):

§      встановлює юридичні норми, які визначають порядок їх офіційного визнання (легалізації) шляхом реєстрації;

§      реєструє об'єднання громадян і встановлює їх ідентифіка­ ційний код. В Україні діють Українська республіканська партія, Народно-демократична партія, Партія зелених, Соціалістична
партія та ін., Спілка адвокатів, Наукове товариство ім. Тараса
Шевченка тощо;

§      забезпечує дотримання прав і законних інтересів об'єд­ нань громадян;

§      здійснює контроль і нагляд за відповідністю діяльності об'єднань громадян зареєстрованому статуту:

§      нагляд за виконанням і дотриманням законності здійснюють органи прокуратури;

§      контроль над джерелами і розмірами надходжень і сплатою податків здійснюють фінансові органи і органи державної подат­кової адміністрації;

§      передбачає відповідальність уповноважених осіб громад­ських об'єднань за порушення законодавства;

§      не втручається у діяльність громадських організацій, тому що вони не є об'єктами державного управління;

§      створює режим найбільшого сприяння для їх функціону­вання: наділяє певними пільгами або зовсім звільняє від подат­ків, або надає дотації і кошти.

Громадські об'єднання можуть:

·      допомагати державі вирішувати завдання економічного, соціального, культурного будівництва шляхом прийняття спіль­них політичних рішень із державними органами. Наприклад, «Спілка лідерів місцевої і регіональної влади України» (громад­ська організація, створена в 1999 р.) підписала разом із Прези­дентом «Декларацію про державну регіональну політику», спря­мовану на реформування державного устрою країни;

·      брати участь у різних видах політичної діяльності шляхом створення спільних комісій із державними органами;

·      брати участь у формуванні (висувати кандидатуру, прова­ дити передвиборну агітацію тощо) корпусу депутатів представ­ницьких органів державної влади, тобто бути суб'єктами фунда­
торської діяльності держави;

·      бути з ряду питань суб'єктами правотворчої діяльності дер­жави (наприклад, укладення колективного договору);

·      вносити пропозиції до органів державної влади (напри­клад, ініціативні законопроекти через народних депутатів до Верховної Ради);

·      бути з ряду питань суб'єктами правозастосовної (складан­ня протоколу про адміністративні правопорушення) і контроль­но-наглядової (робота громадянських інспекторів охорони при­
роди) діяльності держави;

·      проводити масові заходи (демонстрації, мітинги тощо);

·      захищати права членів організації в державних органах та ін.
Громадські об'єднання не можуть:

o       втручатися в діяльність одне одного;

o       втручатися у діяльність державних організацій і посадових осіб. Так, організаційні структури політичних партій не можуть створюватися і діяти в органах виконавчої та судової влади і
виконавчих органах місцевого самоврядування, військових фор­муваннях, а також на державних підприємствах, у навчальнихзакладах та інших державних установах і організаціях (ст. 37
Конституції України);

o       мати воєнізовані формування (ст. 37 Конституції Украї­ни);

o       підмінювати діяльність комерційних (господарських) ор­ганізацій, ставити перед собою мету одержання прибутку абостворюватися з цією метою.

Категорія: ТДП | Додав: pravoznavetc
Переглядів: 1301 | Завантажень: 339 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Четвер, 26.06.2025, 19:09
Вітаю Вас Гість