Головна » Файли » Теорія держави і права » ТДП |
[ Зберегти (30.5 Kb) ] | 13.01.2009, 14:31 |
Державна служба — врегульована законодавством професійна діяльність осіб, що обіймають посади в державних органах та їх апараті з практичного виконання завдань і функцій держави і одержують заробітну плату за рахунок державних коштів. Державна служба може бути поділена на два види: Цивільна: – у державних органах та їх апараті (законодавчої, виконавчої та судової гілок влади); – у державних установах і органах управління державними підприємствами Мілітазизована: – військова (у збройних силах); – воєнізована (в органах міліції). Службовими особами є службовці державних органів, організацій, органів управління державними підприємствами, органів місцевого самоврядування, комерційних організацій, що своїми діями створюють юридичні акти або спроможні породжувати, змінювати чи припиняти конкретні правовідносини. Службовець — учасник подвійних правовідносин: — трудових, що залежать від професійного особистого становища, трудових прав і обов'язків, від процесу праці; — адміністративних, що залежать від виконання служби, управлінських функцій (відносин влади). Державний службовець — працівник державної організації, установи, підприємства, що в установленому законом порядку здійснює трудові функції на професійних засадах на основі трудового договору (контракту), що одержує заробітну плату з державних коштів відповідно до займаної посади і підкоряється службовій дисципліні. Власне (безпосередні) державні службовці — особи, що мають виконавчо-розпорядницькі повноваження від імені держави. У багатьох країнах даних осіб відносять до чиновників і відрізняють від простих державних службовців (учителів державних шкіл, працівників пошти, телеграфу та ін.). З юридичної точки зору відмінності між ними кореняться в нормах галузі права, що визначає їх спеціальний (службовий) правовий статус: правовий статус чиновників (безпосередніх державних службовців) визначається нормами адміністративного права, а правовий статус простих державних службовців — нормами трудового права (за допомогою трудового договору). Не однаковими є й порядок їх прийняття на службу (присяга), привілеї (незмінюваність) та ін. У ряді країн, що належать до англо-америкалського типу правових систем, найчисленнішу групу службовців розглядають як публічну службу, а власне державних службовців,— як цивільну, яка є різновидом публічної служби. Крім цивільної служби виділяють ще такі галузі служби: поліцейську, військову, судову, тюремну та ін. Ознаки державного службовця як професіонала управління: • має інформацію як особливий предмет праці, за допомогою якої впливає на тих, хто управляються (обслуговуються); • працює оплатно (одержує заробітну плату); • працює в інтересах тих, хто оплачує роботу; • працює на професіональній основі, обіймаючи посади відповідно до кваліфікації та досвіду. Обсяг і порядок використання державним службовцем владних повноважень фіксуються в юридичному документі — посадовій інструкції, штатному розкладі та ін. Залежно від характеру здійснюваних функцій державних службовців можна поділити на: o керівників; o спеціалістів; o технічний персонал; o допоміжний персонал. | |
Переглядів: 1538 | Завантажень: 350 | Рейтинг: 4.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |