ПОЛОЖЕННЯ про Апарат ВРУ
I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1. Апарат ВРУ (далі - Апарат) є органом, який здійснює правове, наукове, організаційне, документальне, інформаційне, кадрове, фінансово-господарське, матеріально-технічне, соціально-побутове та інше забезпечення діяльності ВРУ, народних депутатів України.
2. Апарат у своїй діяльності керується Конституцією України, ( 254к/96-ВР ) законами України, постановами Верховної Ради України, Регламентом Верховної Ради України ( 129а/94-ВР, 129б/94-ВР ), розпорядженнями Голови Верховної Ради та Керівника Апарату, а також цим Положенням.
3. До складу Апарату входять його структурні підрозділи: головні управління, управління, відділи, секретаріати Голови ВРУ та його заступників, секретаріати комітетів ВРУ, спеціальної контрольної комісії Верховної Ради України з питань приватизації, секретаріати зареєстрованих депутатських фракцій і груп, інші структурні підрозділи.
4. Структура Апарату ВРУ, його гранична чисельність відповідно до пункту 35 статті 85 Конституції України ( 254к/96-ВР ) затверджуються Верховною Радою України.
5. Штатний розпис Апарату та чисельність працівників структурних підрозділів затверджує в установленому порядку Голова ВРУ.
6. Апарат є юридичною особою, має печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.
II. ПРАВОВЕ І НАУКОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ВРУ
7. У сфері правового та наукового забезпечення на апарат покладаються такі завдання:
підготовка матеріалів, пов'язаних з розробкою законопроектів і законодавчих пропозицій;
розробка або участь в розробці, за дорученням керівництва Верховної Ради України, проектів законодавчих актів, актів комітетів і комісій ВРУ;
експертиза законопроектів, що вносяться до Верховної Ради України суб'єктами права законодавчої ініціативи, організація наукової експертизи в наукових установах; експертиза актів законодавства щодо їх відповідності Конституції ( 254к/96-ВР ) і законам України;
участь у доопрацюванні проектів законодавчих актів після першого, другого і наступних читань;
візування законопроектів, що подаються на розгляд Верховної Ради України у другому та наступних читаннях;
здійснення контролю за підготовкою проектів законів та інших актів ВРУ щодо їх юридичного і редакційного оформлення;
подання наукової та правової допомоги комітетам і комісіям ВРУ в підготовці законопроектів, консультування народних депутатів України з цих питань; організація систематизованого обліку законодавства;
підготовка відповідних довідкових та науково-аналітичних матеріалів з питань, що розглядаються Верховною Радою України;
здійснення аналізу практики застосування чинного законодавства з метою його вдосконалення та сприяння реалізації функції парламентського контролю Верховною Радою України та її органами;
оцінка макроекономічної політики та бюджету, податкового законодавства, визначення наслідків внесення змін і доповнень до чинного законодавства з цих питань;
розробка на основі аналізу практики застосування законодавства України прогнозів розвитку його відповідних галузей;
здійснення взаємовідносин з органами правосуддя щодо відповідності актів Верховної Ради України Конституції України ( 254к/96-ВР ) та законам України;
забезпечення представництва Верховної Ради України в Конституційному Суді України та інших судових органах при розгляді справ;
підготовка наукових висновків з питань європейської інтеграції та міжнародних відносин;
встановлення та розвиток зв'язків з відповідними службами парламентів зарубіжних країн з питань парламентського права, розвитку і вдосконалення законодавства, законопроектної роботи, обміну досвідом; підготовка узагальнюючих матеріалів і пропозицій для ВРУ;
здійснення експертизи пропозицій Президента України щодо прийнятих Верховною Радою законів;
роз'яснення положень законодавства за зверненнями народних депутатів України, органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування, окремих громадян;
підготовка за дорученням керівництва ВРУ висновків з окремих правових питань.
|